Nie jesteś zalogowany/-a ZALOGUJ SIĘ lub ZAREJESTRUJ SIĘ
Jesteś tutaj: Corona-Fishing > Poradniki

Technologie Daiwa

poznaj tego autora Admin

Daiwa, uznawana za pioniera w świecie wędkarstwa, przez dziesięciolecia kształtowała rynkowe standardy, oferując wędkarzom sprzęt na najwyższym poziomie. Dzięki swoim innowacjom, marka ta zyskała reputację producenta, który nieustannie poszukuje nowych rozwiązań, aby ulepszyć i ułatwić doświadczenia wędkarskie. Technologie kołowrotków Daiwa nie są tylko pustym sloganem, lecz realną obietnicą zaawansowania i precyzji, którą każdy użytkownik może doświadczyć na własnej skórze.
Daiwa od zawsze skupia się na rozwoju technologii, które mają realny wpływ na efektywność wędkowania. Ich produkty, sygnowane marką Daiwa, łączą w sobie wytrzymałość i lekkość, oferując wędkarzom sprzęt, który jest zarówno niezawodny, jak i łatwy w obsłudze. Firma ta, z dumą podkreślając swoje japońskie korzenie, wykorzystuje doświadczenie i wiedzę, aby tworzyć kołowrotki, które z powodzeniem radzą sobie w różnorodnych warunkach wędkarskich.
W ofercie Daiwa znajdują się kołowrotki, które zadowolą zarówno amatorów, jak i profesjonalnych wędkarzy. Opis kołowrotków Daiwa to nie tylko lista specyfikacji technicznych, ale przede wszystkim zapewnienie o ich niezawodności i trwałości. Modele takie jak Daiwa Exist, Daiwa Certate, czy Daiwa Saltiga to nie tylko produkty, ale wręcz ikony w świecie wędkarstwa, które zyskały uznanie dzięki swojej jakości i innowacyjności.
Podsumowując, Daiwa nieustannie udowadnia, że jest liderem w dziedzinie technologicznych innowacji w branży wędkarskiej. Ich zaawansowane technologicznie kołowrotki to wynik lat doświadczeń, badań i rozwoju, co czyni markę Daiwa synonimem zaawansowanego sprzętu wędkarskiego, który spełnia oczekiwania nawet najbardziej wymagających użytkowników.

technologie kołowrotków spinningowych daiwa
MONOCOQUE BODY Technologia wytrzymałości i trwałości, Monocoque Body. W tradycyjnych kołowrotkach spinningowych, powszechna była konstrukcja, w której korpus i pokrywa korpusu wspierały oba końce przekładni głównej, a całość była zabezpieczana za pomocą kilku śrub. Dążąc do dalszej precyzji i zwiększenia sztywności, zrezygnowano z pokrywy korpusu, a zamiast tego bezpośrednio w korpusie umieszczono precyzyjną płytkę, która jest przykręcana, tworząc Monocoque Body. Dzięki temu poprawiła się dokładność wsparcia przekładni, a także sztywność i szczelność. Dodatkowo, wykorzystując przestrzeń, która wcześniej była zajmowana przez śruby, udało się znacznie powiększyć rozmiar przekładni głównej. Monocoque Body oznacza "MONO" (jeden) - "COQUE" (skorupa), symbolizując wytrzymałość podobną do pojedynczej muszli skorupiaka. Ten całkowicie nowy kształt przełamuje dotychczasowe konwencje w konstrukcji kołowrotków.

MAGSEALED - DAIWA stosuje unikalną konstrukcję wodoodporną, tworząc ścianę z magnetycznego oleju Mag Oil w szczelinie między korpusem a mechanizmem napędowym, co skutecznie blokuje przedostawanie się wody morskiej i kurzu. W modelu LT Mag Oil jest zastosowany w trzech miejscach: na obu końcach przekładni głównej, w części przekładni zębatej i w części rolki linowej (specyfikacja Full Mag Shield). W modelu SF, ze względu na nacisk na wydajność delikatności, Mag Oil jest zastosowany tylko w jednym miejscu - w części przekładni zębatej.

TOUGH DIGIGEAR Aby wytrzymać w surowych i wymagających warunkach, niezbędna jest mocna i wytrzymała przekładnia kołowrotka. "Tough Digigear" zapewnia płynną pracę, która utrzymuje się przez dłuższy czas.

ATD TYPE-L ATD (Automatic Tournament Drag) to system, który działa płynnie i efektywnie w odpowiedzi na opór stawianą przez holowane ryby. ATD TYPE-L poprawia w zanaczacy system hamulca wsposób płynny, w nawet bardzo długotrwałym holowaniu okazów . Dzięki skupieniu się na początkowym poślizgu i zdolności do kontroli, pozwala to na skoncentrowanie się na walce z rybą, bez konieczności martwienia się o ustawienia hamulca.
 
LC-ABS  Zachowując ideę zmniejszenia oporu w kontakcie linki z rantem szpuli ABS II, poprzez przesunięcie punktu kontaktu do przodu, udało się osiągnąć jeszcze płynniejsze wypuszczanie linki. Dzięki przesunięciu części rantu szpuli do przodu, linka trudniej osadza się na rancie, co pozwoliło na osiągnięcie około 5% zwiększenia zasięgu rzutu i poprawę bezproblemowości w porównaniu do tradycyjnego ABS II. Jest to następna generacja szpuli ABS zapewniająca LC (LONG CAST) czyli długie rzuty.

mechanizm kołowrotka spinningowego
zastosowane technologie w kołowrotkach daiwa
AIRDRIVE DESIGN Filozofia projektowania kołowrotków spinningowych Air Drive Design polega na umożliwieniu wędkarzom wykorzystania wszelkich cech technologicznych kołowrotka do zwiększenia i maksymalizacji komforu operowania przynęta oraz wędziskiem. Air Drive Design składa się z maksymalnie czterech technologii. Wymaga zastosowania lekkiego i wysokoresponsywnego rotora Air Drive Rotor, który umożliwia łatwe nawijanie i generuje płynną pracę. Pozostałe elementy to: lekki i ergonimiczny kabłąk Air Drive Bail, cienkościenna i lekka szpula  Air Drive Spool, która  redukuje niepotrzebną masy do minimum w celu maksymalnej lekkości, oraz wał Air Drive Shaft, który jest precyzyjnie wspierany przez wysokiej jakości łożysko oraz posiada konstrukcję niezależną od przekładni zębatej, co umożliwia lekkie nawijanie nawet pod dużym obciążeniem z minimalnym hałasem obrotowym. Te technologie współpracują ze sobą, poprawiając równowagę ciężaru kołowrotka i umożliwiając wyższy poziom kultury pracy.
Model LT jest wyposażony w rotor Air Drive Rotor, kabłąk Air Drive Bail, szpulę Air Drive Spool oraz wał Air Drive Shaft.
 
AIRDRIVE ROTOR Na podstawie unikalnej teorii, opracowano nowy kształt, który wygląda jakby był bezpośrednio wycięty z kuli. Następnie, przez dokładne usunięcie niepotrzebnych części, udało się osiągnąć znaczną redukcję wagi przy jednoczesnym utrzymaniu sztywności. Dzięki temu, lekkość nawijania, która przekłada się na poprawę pracy, która ucnawana jest w przypadku zastosowania tej technologi jako niedośnigniony wzór.

AIRDRIVE BAIL Air Bail czyli kabłąk, przyjął konstrukcję z użyciem sztywnej, pustej rurki dla zapewnienia sztywności i lekkości, został zmniejszony w średnicy w celu dalszej redukcji wagi, jednocześnie zachowując wymaganą wytrzymałość. Kąt kabłąka został zoptymalizowany i nachylony w taki sposób, aby linka mogła płynnie przejść z kabłąka do rolki prowadzącej. Dzięki temu osiągnięto jeszcze większą lekkość i płynne kręcenie.

AIRDRIVE SPOOL Przez usunięcie zbędnej masy i dążenie do maksymalnej lekkości, zastosowano najcięńsza na rynku ściankę. Nie tylko cienkościenna konstrukcja szpuli kołowrotka, ale również dokładne odchudzanie wnętrza kołowrotka przyczyniło się do znacznego zmniejszenia wagi. Lekkość kołowrotka poprawia płynnośc pracy i lekkość nawijania. Ponadto, mechanizm dźwięku hamulca o małym oporze działania pozwala na zwiększenie skuteczności pracy hamulca.
 
AIRDRIVE SHAFT System ten umożliwia przekształcenie wprowadzonej mocy w maksymalną siłę obrotową, dzięki zastosowaniu niestykowej konstrukcji wału głównego i przekładni zębatej zredukowało tarcie do zera. Dodatkowe wsparcie obu końców przekładni zębatej za pomocą łożysk kulkowych (BB) jeszcze bardziej zwiększa moc iwydajność. Wspieranie wału głównego przy użyciu precyzyjnie wykonanego kołnierza znacząco zmniejsza hałas obrotowy.

technologie kołowrotków
specyfikacja i technologie daiwa

Technologie i innowacje stosowane w multiplikatorach Daiwa

Daiwa to firma, która od dawna jest pionierem w dziedzinie zaawansowanych technologii w produkcji multiplikatorów, czyli kołowrotków typu baitcasting. Ich podejście do projektowania i produkcji multiplikatorów opiera się na innowacyjności, precyzji i wyjątkowej jakości. Technologie wykorzystywane przez Daiwa w multiplikatorach są wynikiem wieloletnich badań i rozwoju. Firma ta zawsze dążyła do doskonałości, co przejawia się w każdym aspekcie ich produktów. Daiwa inwestuje w zaawansowane materiały i procesy produkcyjne, aby stworzyć multiplikatory, które są lekkie, wytrzymałe i skuteczne. Dzięki zastosowaniu specjalnych stopów metali, zaawansowanych materiałów kompozytowych i precyzyjnych obróbek mechanicznych, multiplikatory Daiwa oferują niezrównaną wydajność.

Kolejnym kluczowym elementem technologicznym jest system hamulcowy. Daiwa wykorzystuje zaawansowane technologie hamulcowe, które pozwalają na płynną regulację oporu hamulca podczas rzutu i walki z rybą. To pozwala wędkarzom na precyzyjne dostosowanie multiplikatora do swoich potrzeb. Najbardziej cenione multiplikatory to bez wątpienia Daiwa Ryoga czyli perełka wśród multiplikatorów na rynku oraz Daiwa Steez, który słynie z wyjątkowych właściwości rzutowych. W Polsce ogromnym uznaniem cieszy się Daiwa Tatula 200 a jej zwolennicy cenią ten kołowrotek ze względu na doskonały stosunek ceny do jakości.
Ważną cechą multiplikatorów Daiwa jest także ich ergonomiczny design. Firma dba o wygodę użytkowników, zapewniając odpowiednie uchwyty, ergonomicznie zaprojektowane korpusy i intuicyjne systemy regulacji. Daiwa jest również liderem w dziedzinie cyfrowych technologii w multiplikatorach. Wiele ich modeli jest wyposażonych w zaawansowane elektroniczne systemy kontroli, które pozwalają na precyzyjne dostosowanie pracy multiplikatora do warunków wędkowania.

Multiplikatory Daiwa to połączenie zaawansowanych technologii, innowacyjności i tradycji. Są one cenione przez wędkarzy na całym świecie za swoją jakość, niezawodność i wydajność. Dzięki ciągłemu rozwojowi i inwestycjom w nowe technologie, Daiwa pozostaje liderem na rynku multiplikatorów, spełniając oczekiwania nawet najbardziej wymagających wędkarzy.

opisy technologi w multiplikatorach
multiplikatory daiwa technologie

Innowacyjna technologia w multiplikatorach Daiwa - TWS

HYPER DRIVE DESIGN obejmuje połączenie różnych technik produkcyjnych, które znacząco poprawiają funkcjonowanie i żywotność kołowrotków typu baitcasting.
HYPER DOUBLE SUPPORT – przekładnia zębata jest montowana za pomocą łożyska kulkowego po obu stronach, co prowadzi do lepszego i bardziej równomiernego przenoszenia mocy z uchwytu. Powierzchnia przekładni zębatej jest specjalnie obrabiana w celu zapobiegania elektrostatycznej korozji.
HYPER ARMED HOUSING – odporna na deformacje metalowa ramka (magnez, aluminium), która trwale umieszcza zespół przekładniowy w bezpieczny sposób wewnątrz korpusu kołowrotka.
HYPER TOUGH CLUTCH – mechanizm sprzęgła został zoptymalizowany, aby pozostał bezpiecznie na swoim miejscu również podczas mocnych rzutów.
HYPER DRIVE DIGIGEAR – przekładnia jest dodatkowo wzmocniona przez większe zęby w kole napędowym, ale mimo to oferuje bardzo płynne i okrągłe działanie dzięki specjalnemu procesowi produkcyjnemu.

SV BOOST Nowa koncepcja hamulca SV BOOST optymalizuje odległości rzutów, jednocześnie zmniejszając ryzyko zaplątania linki (backlash). Ustawienia kołowrotka są wstępnie skonfigurowane, co eliminuje potrzebę regulacji mechanicznego hamulca. Obejmuje to następujące szczegóły techniczne: Ekstremalnie lekka szpula z duraluminium G1 rozpoczyna ruch bez dużego oporu początkowego. Mniejsze przynęty mogą być wyrzucane w wygodny sposób.
ZERO ADJUSTER mechanicznego hamulca jest ustawiony w taki sposób, aby zapewniać optymalne odległości rzutów. (zaleca się nie zmieniać tego ustawienia)
ZERO SHAFT wykonany jest z bardzo krótkiej osi szpuli, co powoduje niskie tarcie i natychmiastowe rozpoczęcie ruchu szpuli podczas rzutu. Idealne do mniejszych przynęt.

System TWS™ (T-Wing System) zmniejsza tarcie linki podczas rzutu, a magnetyczny hamulec jest dostosowywany zgodnie z wagą używanej przynęty. Prowadzi to do zmniejszenia zaplątania linki i optymalizacji wydajności rzutu. W porównaniu do koncepcji SV, magnetyczny hamulec wchodzi w grę podczas końcowej fazy rzutu. System TWS (T-Wing System) rozwiązuje długoletni problem związany z systemami prowadzenia linki. Zwykła zmiana kąta między szpulą a prowadnikiem linki spowalnia jej uwolnienie i hamuje pęd przynęty podczas rzutu.
W systemie TWS, gdy jest włączony do rzutu, wodzik linki opuszcza się, odsłaniając "T" w T-Wing. Pozwala to na swobodny przepływ linki przez szeroką górną część podczas wyrzutu, redukując normalnie ostre kąty i wynikające z nich tarcie, które spowalnia przepływ linki przez standardowy wąski otwór. Podczas ściągania linki, prowadnik linki, znajdując się w pierwotnej pozycji, kontroluje upuszczanie linki przez wąski, dolny kanał T-Wing. Dostarcza to równomiernego rozłożenia linki na szerokości szpuli.

Technologie stosowane w kołowrotykach Daiwa w skrócie

Opis technologii kołowrotków Daiwa obejmuje szereg innowacyjnych cech, które mają na celu poprawę wydajności i trwałości tych urządzeń. Wśród nich znajdują się technologie takie jak LT (LIGHT AND TOUGH), Zaion i Zaion V, które są wykorzystywane do produkcji mocniejszych i lżejszych kołowrotków. Zaawansowane systemy przekładniowe, jak Hyper Digigear i Tough Digigear, gwarantują płynność działania, podczas gdy systemy hamulcowe, takie jak ATD i MAGSEALED, zwiększają wydajność. Pozostałe innowacje to m.in. Air Rotor, Air Bail, Twist Buster oraz Cross Wrap, które współpracują, aby zapewnić optymalną wydajność i trwałość kołowrotków.

Technologie kołowrotków Daiwa obejmują:
LT (LIGHT AND TOUGH) - Nowy koncept inżynierii Daiwa, tworzący mniejsze i mocniejsze kołowrotki Daiwa z wzmocnionym napędem Digigear.
Zaion - Wyjątkowy materiał Daiwa, węglowy o wysokiej gęstości, bardziej wytrzymały i odporny na korozję niż magnez.
Zaion V - Lżejsze i bardziej odporne na korozję korpusy i rotory kołowrotków wykonane z węgla o wysokiej gęstości.
DS5 i DS4 - Poliwęglany rozwijane przez Daiwa, lżejsze i mocniejsze niż standardowy grafit.
Air Metal (Magnesium body) - Lekkie, czułe i antykorozyjne kołowrotki.
Super Metal Body i HardBodyz - Bardzo mocne komponenty z aluminium.
Hyper Digigear i Tough Digigear - Ewolucja napędu Digigear z precyzyjnie obrabianego brązu, mocniejsza i wydajniejsza.
ATD - Smar poprawiający wydajność hamulca.
UTD - Silniejszy system hamulca walki.
QD - Bardzo szybki hamulec, umożliwiający natychmiastową regulację.
CRBB - Antykorozyjne łożyska kulkowe o wydłużonej żywotności.
Air Rotor - Wyważony, mocny i czuły rotor.
Air Bail - Bardzo wytrzymały, pusty kabłąk z stali SUS303.
Silent Oscillation i Double Oscillation - Cicha i płynna rotacja z optymalnym układem linki.
ABS i ABS II - Szpule ograniczające ryzyko splątania i zwiększające zasięg rzutu.
Twist Buster i Cross Wrap - Systemy redukujące skręcanie linki i optymalizujące jej układanie.
Infinite Anti Reverse - System zapobiegający cofaniu się korbki.
MAGSEALED - Magnetyczny olej ochronny opracowany przez NASA, zabezpieczający wewnętrzne komponenty kołowrotka.
MAGSEALED Bearings - Długo działające, wodoodporne łożyska.
Monocoque Body - Jednoczęściowe, mocne i szczelne obudowy.
SCW i Long Cast ABS - Technologie optymalizujące układanie linki i zwiększające zasięg rzutu.
SV concept i TWS - Systemy poprawiające kontrolę i dokładność rzutu.
Click Drag i Air Brake System - Systemy hamulca zapewniające precyzyjne hamowanie.
Air Rotation i Magforce-Z - Technologie zwiększające płynność rotacji i zasięg rzutu.
Salt Barrier i Real Precision Spool - Ochrona przed solą i precyzyjnie wykonane szpule.
Free-Floating Spool, Super Low Profile i Swept Handle - Funkcje zapewniające optymalną prędkość rotacji, czułość i stabilność.
Power Gripping Concept, MagForce V, High Speed Level Wind - Zaawansowane technologie ułatwiające kontrolę rzutu i hamowania.
MagForce 3D, Frictionless Level Wind, Engine Plate - Systemy optymalizujące działanie i trwałość kołowrotka.
Intelligent Magforce, Daiwa Connecting-System - Cyfrowo sterowane systemy hamulcowe z możliwością łączenia ze smartfonem.
Linear Shaft i SS Magforce - Wspierają główną oś, redukując opór i poprawiając wydajność rzutu.

Zgłoszenie nadużycia
Temat zgłoszenia
Opis problemu:

Udostępnij poradę:
Facebook Google Bookmarks Twitter LinkedIn

Zgłoś nadużycie

Najnowsze wpisy
Technologie Daiwa
Daiwa, uznawana za pioniera w świecie wędkarstwa, przez dziesięciolecia kształtowała rynkowe standardy, oferując wędkarzom sprzęt na najwyższym poziomie. Dzięki swoim innowacjom, marka ta zyskała reputację ...»
Daiwa czy Shimano: Jaki kołowrotek spinningowy
Wędkarstwo spinningowe to pasja, która łączy miłośników wędkarstwa na całym świecie. W tym dynamicznym świecie, dwie marki wyznaczają standardy jakości i innowacji - Daiwa i Shimano. Wędkarstwo spinningowe ...»
Jaki zestaw na spinning? Skomponuj idealny z Corona Fishing!
Spinning to obecnie najpopularniejsza metoda łowienia drapieżników, skuteczna zarówno w spokojnych wodach stojący, jak i rwących rzekach i strumieniach. Nie dla każdego idealny zestaw na spinning będzie ...»
Parametry i opisy wędzisk G.Loomis
Począwszy od 2022 roku, G. Loomis będzie standaryzował numeryczny system oznaczenia mocy wędek (Power Rating) dla konwencjonalnych modeli wędek. Wszystkie przyszłe aktualizacje serii wędek będą wykorzystywać ...»
Strój wędkarski – jak go skompletować?
Dobór odpowiedniego stroju wędkarskiego wbrew temu, co by się mogło wydawać, wcale nie jest prostą sprawą. Kompletując go należy wziąć pod uwagę wszelkie możliwe czynniki, które będą miały wpływ nie ...»
15 lat na rynku
Raty 0% PayU PayPo
0.27 s