Jesteś tutaj: Corona-Fishing > Artykuły > Boleniowy Zwiad CF
2008-08-09

Boleniowy Zwiad CF

Niebywały upał obudził wędkarskie zapędy i rybi apetyt. O godzinie 11 rano termometry wskazywały 28 stopni w cieniu. Pot spływający po czole i żar lejący się z nieba zniechęcały do łowienia. Wtedy człowiek myśli tylko o zimnym piwie i przewiewnym, zacienionym miejscu.

Nad wodą byliśmy jako pierwsi, wybraliśmy miejscówkę, krótki spacer po brzegu Bobru i już słyszymy kolejny nadjeżdżający samochód naszych wędkarskich kompanów. Z auta wyłonił się Robert, a tuż za nim jak zwykle wesoły Sławek. Pierwsze chwile na naszym spotkaniu to zachowanie tradycyjnych konwenansów: uściski dłoni, „wstępne zapoznanie”. Ze względu na podzwrotnikowy klimat pierwsze spotkanie CF rozpoczynaliśmy siedząc na trawie od tzw. wędkarskiej pogaduchy.

Troszkę pochwaliliśmy się przynętami, co niektórym udało się powyciągać kolegom z pudełek błyskotki, no ale to już taki wędkarski klasyk. Powoli przechodziliśmy do opracowania agendy naszego spotkania, zajęliśmy się też taktyką łowienia.
Naszym łowieckim celem były bolenie. Ja jako człowiek wychowany nad tą wodą doskonale wiem o wielkich rapach pływających w nurcie Bobru. I tak też zostało. Zmontowaliśmy wszyscy zestawy typowo boleniowe – mocne kije, grube plecionki..

Boleniowy Zwiad CF

Ha, niejeden wędkarski autorytet po naszych zestawach nie rozpoznałby boleniowych zamiarów. Nastawiliśmy się na większe sztuki. Sławek przygotował specjalnie na nasze spotkanie bardzo miły prezent dla wszystkich – przywiózł wyprodukowane przez siebie wyjątkowe boleniowe cykady. Cykada trochę inna – dłuższa, z łagodnie rozłożonym obciążeniem. Wrzuciłem dwie do pudełka, jednak gdzieś tam głęboko, bo do końca im jeszcze nie wierzyłem. Robert zabrał ze sobą swoje tajne woblerki. Też inne – bardziej smukłe i uwaga – wcale nie w boleniowym kolorze. Ale tym o akurat się nie zdziwiłem, bo wiemy przecież, że bolenie często siedzą tuż przy dnie i niekoniecznie polują na powierzchniową ukleję. Ja chłopakom pokazałem swoje wynalazki. No, ale tak szczerze mówiąc to nie swoje, ale Irka, czyli producenta naszych wahadłówek. Tą ciekawostką z mojego pudełka była wahadłówka stworzona celowo do łowienia boleni. Tym właśnie wyjazdem mieliśmy przypieczętować jej pojawienie się w sklepie Corony.

No i zaczęło się – łowimy. Najfajniejsze jest to, że wszyscy wędkarze w momencie symbolicznego „start” rozeszli się w swoją stronę. Od @skk (naszego wyjazdowego fotografa) wiemy, że w ciągu pierwszych 2 h każdy z nas złowił już rybę. Robert polował na swoje ukochane okonie, bo jak dowiedział się o tym, że Bóbr słynie z okoni, szybko zarzucił boleniową technikę i na swoje woblerki ciągnął okonka za okonkiem. @Cykadass, który na ryby zabiera wielkie pudło cykad, nie pozwolił swoim przynętom nawet na chwilę wytchnienia i też walczył z okoniami. A ja w wyniku mojej miłości do boleni zacząłem łowić opaskowe klenie J. Jak widać pierwsza faza boleniowego zjazdu stała pod znakiem powrotu do naszych wędkarskich nawyków (@bogdans znalazł ten przewiewny cień).

Podsumowując początek naszej boleniowej wyprawy warto zwrócić uwagę na efekty naszych łowów. Robert ze Sławkiem złowili dobrze ponad setkę okoni, ja złowiłem kilka kleników. Z relacji fotograficznej @skk oraz z jego wieczornych opowieści dowiedzieliśmy się, że każdy z nas miał też spotkanie ze sporą rybą. @Cykadass kilka minut prowadzał coś na końcu swojej linki... Niestety poszła, a najgorsze jest to, że nie wiadomo co i jaka. Robert natknął się na przelewie na grubego, bobrzańskiego bolka, niestety jak pamiętacie świadomie wybrał okoniowy zestaw J, a mi spośród opaskowych 40 cm kleni wyskoczyła kleniowa mamuśka... Niestety ja miałem boleniowy zestaw, na końcu którego wisiał boleniowy woblerek. Duży nurt, 15 funtowa linka i kij do 2 oz wzięły górę nad kotwiczką nr 10. Niech pływa dalej.

Przyszedł wieczór i umówiliśmy się tak, że przed kiełbaskami i piwkiem musimy złowić bolenia. I udało się. Robert na wobler Gobio trafił największą rybę spotkania – bolek 80 cm (niemierzone).
Co najmniej tak samo fantastyczne jak łowienie było wieczorne grillowanie z chłopakami. @bogdans jako kucharz uraczył nas fantastyczną karkóweczką, a zimne piwko rozleniwiło nas i pośrednio wymusiło rozmowy do białego rana. Wszystkich przebijał @Cykadass opowiadając o swoich nocnych starciach z łosiami, spaniu na cmentarzu i nurkowaniu w lodowatej Kwisie. Z twardym postanowieniem porannego łowienia staraliśmy się usnąć. Świt obudził mnie rześkim, letnim wiaterkiem – pewnie wszyscy to uwielbiacie. Wtedy właśnie kolejny raz potwierdziła się moja teoria, że wszyscy wędkarze na świecie mają jeden, biologiczny zegar. Jeden promyk słonka i wszyscy zwarci i gotowi z wędkami w rękach staliśmy nad brzegiem rzeki. I znowu udało nam się coś złowić. Ja z Robertem kusiłem bolenie, Sławek dopieszczał cykady.

Pierwsze spotkanie CF miało charakter bardziej zawodowy niż rekreacyjny. Wspólnie z producentami przynęt ustalaliśmy wiele istotnych spraw związanych z naszymi produktami, mocno testowaliśmy przynęty, które będziemy za chwilę wprowadzać do sklepu. Już niebawem w sprzedaży pojawią się dwie boleniowe przynęty. Błystka wahadłowa Irka oraz innowatorska cykada Sławka. Spotkanie bardzo się udało – było miło i wesoło. Już teraz zaplanowaliśmy spotkanie nad wodą Sławka, czyli Kwisą obfitującą w pstrągi potokowe. W połowie września natomiast będziemy starali się spotkać z Piotrem, Irkiem i Romualdem nad królową polskich rzek ryb łososiowatych – Parsętą. Tam w kość dostaną pomorskie woblery, kaszubki i nasze obrotówki.
Bardzo dziękujemy za fotografie wykonywane przez @skk, Bartkowi za pomoc w organizacji wyjazdu i oczywiście wszystkim tym, którzy razem z nami łowili i dzielili się swoim doświadczeniem.

Zgłoszenie nadużycia

polecane dla Ciebie

Artykuły

majowe szczupaki
Chłodna jesień to okres wyjątkowo intensywnego żerowania szczupaka. Jedynie po tarle zębate drapieżniki żerują intensywniej. Pierwsze chłody to sygnał dla szczupaków, że zbliża się zima i trzeba zaopatrzyć się w zapasy ...
jerki na szczupaka
Czy woblery często przekraczające 15cm i wagę 100g mogą być skuteczne na Nasze polskie drapieżniki? Odpowiedź jest prosta i jednoznaczna – TAK! Swoją przygodę z jerkami zacząłem dość późno – około 2007r, podczas gdy ...
kalendarz brań
Dla mnie sprawa jest jasna i bezdyskusyjna: takim samym mitem, jak wpływ Księżyca na brania jest mit „nieistnienia przebłyszczenia”. Co więcej uważam, że istnieje „przekukurydzenie’, „przepszeniczenie” ...
kleń
Jak łowić klenie w lecie Wielka i beznadziejnie martwa woda sunęła bez jakiegokolwiek znaku obecności ryb. Cisza i spokój męczyły zarówno mnie, jak i mojego kompana. W pewnym momencie praktycznie przestaliśmy skupiać się ...
jigowanie
Jigi – czyli przynęty zamontowane na jigowych główkach. To taka najprostsza definicja tejże przynęty. Wielu wędkarzy tego typu przynęty bezwzględnie łączy z pstrągami bo włąśnie w pudełkach wędkarzy łowićych kropki jigi ...
wyprawa do skandynawii
Wyprawy survivalowe stają się z roku na rok stają się coraz bardziej popularne. Nie ma się co dziwić, taki wyjazd to nie tylko świetny sposób na spędzenie wakacji. Prawdę mówiąc tego typu wyprawa to idealne rozwiązanie dla ...
Gonię Okonie
Zachęcam Was do przeczytania niniejszego artykułu, może nie ze względu na jakieś super argumenty czy niezwykłą merytorykę, ale tak po prostu, dla chwilowego relaksu i zostawienia forum w spokoju :) Chcę się z Wami podzielić ...
ZWIĘKSZYĆ SKUTECZNOŚĆ!
Każdy człowiek popełnia błędy. Spinningista też. Nawet ten najlepszy, profesjonalista zwyciężający seryjnie w zawodach. Po każdej rybie, która nam zeszła, po każdym potężnym braniu, które nie skończyło się skutecznym ...